Tiroid Nodüllerinde Ameliyatsız Tedavi: Radyofrekans Ablasyon (RFA)

Tiroid nodülleri bir veya birden fazla sayıda olabilir. Nodüller, tiroid bezi içinde yerleşim yerine göre birçok şikayet oluşturabilir. Nodülü olan hastaların en sık yakınmaları: boğazda gıcık hissi, yutma güçlüğü, öksürük, bir şey yerken takılma hissi, sürekli boğazında yabancı bir şey varmış hissi, seste kısıklık, horlama gibi şikayetlerdir. Bir başka önemli şikayet ise nodülün şişkinlik yaparak dışarıdan gözükmesi ve hastada estetik kaygılara yol açmasıdır. İşte bu tür problemlere yol açan tiroid nodüllerinde artık ameliyatsız bir tedavi metodu var : Radyofrekans ablasyon tedavisi  (RFA ve Mikrodalga ablasyon tedavisi (MWA). Bu iki yöntem on yıllardır karaciğer kanseri, böbrek kanseri gibi çeşitli hastalıklarda kullanılan tedavi yöntemleri. Tiroid nodülü ve guatrda kullanımı 2006 yılından itibaren başladı. Tiroid nodülü tedavisinde ülkemizde ilk kullanımı 2008 yılında ben ve ekibim tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu tedavi nodülü küçültmede ve sebep olduğu şikayetleri geriletmede çok başarılıdır. Etki mekanizması dokuyu ısıtarak canlılığını yok etme esasına dayanır.  İşlem lokal anestezi ve ultrason rehberliğinde yapılan, ağrısız ve komplikasyonsuz bir yöntemdir. İnce bir enjektör iğnesi ile anestezi yapıldıktan sonra özel bir iğne ile nodülün içine girilir ve işleme başlanır. Nodülün tamamı tedavi edildikten sonra işlem sonlandırlır. İşlemden bir saat sonra, hasta rutin yaşamına döner. Ağrı ve yara izi olmaz, normal tiroid dokusu zarar görmez. 3-6 içinde tiroid nodülünde ciddi küçülme olur ve hastanın tüm şikayetleri geçer. Aynı işlem; otonom tiroid nodülü dediğimiz aşırı hormon salgılayan nodüllere ve paratiroid adenomlarına da yapılabilir.